مصاحبه آرشیو خبر ها
مصاحبه ای خاص با مرد دوست داشتنی یوونتوس

مصاحبه ای خاص با مرد دوست داشتنی یوونتوس

او بی شک از محبوب ترین مربیان ایتالیا و یوونتوس است، مارچلو لیپی که این روزها دور از دنیای فوتبال اما با طرز فکری فوتبالی به زندگی ادامه می دهد در یک گفت و گوی که به شرایط کنونی جامعه اروپا و نحوه برخورد با بحران فعلی اشاره مستقیمی دارد، شرکت کرد.

 

در خانه ام در ویارجو هستم، کمی فضا دارم و می توانم اینجا قدم بزنم، با دوستانم تماس می گیرم به ویژه هم سن های خودم شرایط به گونه ست که متاسفانه برخی از هم سن های من در حال مرگ هستند، کتاب می خوانم، آهنگ و موزیک گوش می دهم، تلویزیون نگاه می کنم، خودم را با مسائل این چنینی سرگرم می کنم اما خب ناراحت هستم، ناراحت می شوم این مسائل مرا واقعا ناراحت می کنند دیدن این مسائل مرا اذیت می کند، همه می گویند باید یک تیم شویم باید متحد باشیم.

 

وی افزود:

 

به عنوان مثال به جامعه اروپا اشاره می کنم، من همیشه یک اروپایی بودم، یک اروپایی متقاعد که همیشه به یک جامعه متحد فکر کردم به یک قاره متحد که همه کشورها که با قدرت و کیفیت و در عین حال توان خود به دنبال تشکیل یک تیم هستند و با به اشتراک گذاشتن نقاط قوت و ویژگی های خود و کمک به دیگران به مانند یک تیم عمل می کنند. این یعنی یک جامعه اروپایی. اما به نظرم این روزها کسانی باید به برخی توضیح دهند که معنای یک تیم واقعی چیست و بودن در یک تیم متحد و واقعی چه چیزی می خواهد بگوید. این یعنی همکاری، همبستگی و در دسترس بودن در صورتی که دیگری به آن نیاز دارد، این معنای تیم بودن است، این تنها راه پیروزی ست باورم کنید اما من اینگونه می بینم که هر کس به فکر منافع خودش است، این افراد هیچ تصوری از یک گروه متحد ندارد از یک گروه خلاق و مبارزه و متحد هیچ نمی دانند.

 

مارچلو لیپی در بخش بعدی گفت:

 

به همین دلیل این مسائل مرا ناراحت می کند، دیدن و شنیدن این که مردم می گویند باید با هم باشیم باهم جمع شویم و یکی شویم اما اگر اینگونه بود که می توانستیم همه موانع را پشت سر بگذاریم. عبارتی بود که خیلی خوشم می امد و من همیشه به تیم هایم این مطلب را می گفتم، هیچ کدام از ما به اندازه همه ما قوی نیست.

 

لیپی افزود:

 

این فقط برای شرایط ما در ایتالیا نیست بلکه برای سایر کشورها نظیر آلمان، فرانسه، اسپانیا نیز هست. صرف نظر از اینکه تا چه اندازه قدرتمند هستند باید زمانی این بحران تمام شود امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود حتی با این وجود می دانیم که این بحران، بحران های بسیار بیشتری را پیشروی خود دارد بحران هایی مانند بحران اقتصادی اما هیچ کس اگر مانند یک تیم واقعی عمل نکند نمی تواند به تنهایی از پس آن براید و برنده شود. اگر انها به یکدیگر کمک نکنند شرایط خیلی سخت خواهد شد و تقریبا غیر ممکن. این واقعا یک جامعه اروپایی است.

 

و اما فوتبال و شرایط این روزها

 

مطمئن هستم که یک ایده جمعی در این باره وجود دارد، به ویژه که با همکارانم صحبت می کنم هیچ کس تقریبا شکی ندارد که بازیکنان با امادگی در دسترس هستند. مسائل زیادی در دنیای بازیکنان مطرح میشود برخی انان را خیلی جاه طلب و زیادخواه می دانند اما من نمی پذیرم، به نظرم خلاف این است، دنیای فوتبال خیلی حساس تر از انی ست که مردم فکر می کنند، باشگاه ها به دلایل مختلفی جریمه میشود و هر از گاهی مشکلاتی وجود دارد. در حال حاضر تیم ها یک ماهی ست که بازی نکردند اما بازیکنان می توانند در صورت اعلام در دسترس باشند. همه می دانیم که تاکنون هیچ کدام از ما چنین شرایطی را تجربه نکرده بود اما من بر این باورم که رقابت ها باید به اتمام برسند حالا چه زمان نمی دانیم هر زمانی می تواند باشد می، اگوست و یا سپتامبر هر ماهی، اما باید رقابت های برگزار و بعد تمام شود. می دانم که رقابت ها فشرده خواهد بود اما بهترین راه حل این است، می دانم که رقابت های فوتبال با تماشاگران جذاب است و همه می خواهند امکان دیدن و حضور در ورزشگاه را داشته باشند اما خب این شرایط اینگونه است و امکانش نیست ولی با تمام این اوصاف باید اینگونه رقابت ها ادامه داشته باشند و برگزار شوند و در پایان قهرمان مشخص شود. تلویزیون تمام بازی ها را پخش خواهند کرد و هیچ جریمه و مجازاتی در کار نخواهد بود.

 

لیپی در پایان گفت:

 

در شرایط فعلی من جز هیچ گروه و تیمی نیستم اما این یک پیشنهاد و همکاری ست. من خودم وارد بحث رسانه ها نمی کنم فقط از روی عقل و منطق ام صحبت می کنم، ساختن جنگ رسانه ای کار بی فایده ست، باید بشینیم و در کنار هم و با همفکری بهترین راه حل را پیدا کنیم. صمیمانه امیدواریم که بتوانیم خیلی زود در مورد فوتبال با هم صحبت کنیم و این به این معنا خواهد بود که بزرگ ترین مشکل همه ما از بین رفته است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: